Werken in een proper bedrijf is (veel) fijner dan werken in een vuile omgeving, dat weet iedereen. Netheid zorgt in je bedrijf zelfs voor minder stress, tijdswinst en minder zieke medewerkers. Plus het verhoogt je professionaliteit, zeker als er geregeld klanten over de vloer komen.
Minder stress
Je medewerkers ervaren minder stress in een hygiënisch en opgeruimd kantoor. Orde en netheid zorgen er ook voor dat je medewerkers beter georganiseerd werken. Gevolg: een opgeruimde geest, betere concentratie en meer werkgeluk! Hierdoor voelen je medewerkers zich mentaal sterker, meer ontspannen en concentreren zij zich beter op hun werk.
Tijdswinst
Wie in een vuil kantoor met rommel werkt, raakt sneller geïrriteerd, onder meer omdat hij (of zij) zijn (of haar) spullen soms moet zoeken. In een net en opgeruimd bedrijf concentreren je medewerkers zich dus veel beter op hun kerntaken. Kortom, het werk wordt sneller en beter afgewerkt.
Gezonder personeel
Sinds de corona-pandemie beseffen we het meer dan ooit: waar mensen samenwerken, kunnen ziektes ontstaan. Om virussen en ongewenste bacteriën snel te verwijderen, is regelmatig poetsen noodzakelijk. Minder ziekteverzuim: wie tekent daar niet voor?
Betere uitstraling
‘Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken.’ Dat spreekwoord klopt als een bus. Maar ook de tweede, derde, vierde en zelfs vijfde indruk, die je maakt op klanten en leveranciers, kan maar beter goed zijn. En een propere, nette onderneming straalt meer betrouwbaarheid uit dan een vuil bedrijf.